2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü münasebetiyle, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Karabağlar Rehberlik ve Araştırma Merkezi ile İzmir Demokrasi Üniversitesi iş birliğinde yürütülen Özel Eğitim Hizmetlerini Güçlendirilmesi Projesinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla 1 Nisan 2022 Cuma günü İzmir Demokrasi Üniversitesi Konferans Salonunda Kolaylaştırıcı Kişi uygulaması tanıtım etkinliği yapılmıştır. Proje kapsamında bilimsel ölçme araçlarıyla Sınıf Öğretmenleri ve velilerden toplanan veriler analiz edilmiş, elde edilen çıktılar doğrultusunda İzmir Demokrasi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü öğrencileri, Kolaylaştırıcı Kişi eğitim programından geçirilmiştir. Karabağlar ilçesinde Otizm tanısı almış Tam Zamanlı Kaynaştırma tedbiri olan İlkokul öğrencileri tespit edilmiş, bu öğrenciler Kolaylaştırıcı Kişiler ile eşleştirilmiştir.
Tanıtım etkinliğine Karabağlar ilçesindeki ilkokul eğitim yöneticileri, Sınıf Öğretmenleri, Psikolojik Danışmanlar ve öğrenci velileri katılmıştır. Tanıtım etkinliğine ev sahipliği yapan İzmir Demokrasi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bedriye TUNÇSİPER yaptığı konuşmada otizmin yaygınlığına dikkat çekerek, 2 Nisan "Dünya Otizm Farkındalık Günü" dolayısıyla çalışmalar yaptıklarını, Ulu önder Atatürk'ün "Eğitimde Feda Edilecek Tek Bir Fert Yoktur" sözü doğrultusunda her tür farklılığı olan bireylere en iyi eğitim hizmetlerini sunmak ile yükümlü olduklarını, üniversite Engelli Öğrenci Birimi, Özel Eğitim Bölümü, Özel Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ve Otizm Uygulama ve Araştırma Merkezi başta olmak üzere tüm birimleri ile hizmet sunmaya devam edeceklerini belirtmiştir. Etkinlikte, İZOT İzmir Otizm Orkestrası ve Korosu da konser vermiştir.
Proje kapsamında Karabağlar ilçesindeki 20 ilkokulda öğrenim gören 35 öğrenci, 34 Sınıf Öğretmeni ve İzmir Demokrasi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü öğrencilerinden sertifika almaya hak kazanan 86 Kolaylaştırıcı Kişi, uygulama sürecinde aktif rol alacaklardır. Kolaylaştırıcı Kişi uygulaması Türkiye'de ilk kez kurumlar arası iş birliği içinde ve bilimsel temelli bir süreçle yürütülecektir. Proje 2021-22 eğitim öğretim yılı sonunda sonlandırılacak, proje çıktılar doğrultusunda değerlendirilerek yaygınlaştırılacaktır.