TÜBİTAK 1001 Projesi  İlkokul Türkçe Derslerinde Tümleşik Dil Becerileri Yaklaşımına Dayalı Öğrenme-Öğretme Süreci Tasarımı ve Geliştirilmesi kapsamında 7 ilde yürütülen pilot uygulamalara, İzmir'den katılan iki okuldan biri olarak Hüseyin Akdağ İlkokulu
25
15:52
17.12.2024

223K444 numaralı TÜBİTAK 1001 Projesi (İlkokul Türkçe Derslerinde Tümleşik Dil Becerileri Yaklaşımına Dayalı Öğrenme-Öğretme Süreci Tasarımı ve Geliştirilmesi) kapsamında 7 ilde yürütülen pilot uygulamalara, İzmir'den katılan iki okuldan biri olarak Hüseyin Akdağ İlkokulu da dâhil oldu.

Proje çerçevesinde Adana, Ankara, İstanbul, İzmir, Malatya, Şanlıurfa ve Trabzon illerindeki toplam 17 ilkokulda, 4. sınıf düzeyinde 20 şubede geliştirilen zenginleştirilmiş içeriklerden oluşan temalar, 21 Ekim 2024 tarihinden itibaren Türkçe derslerinde uygulanmaya başlandı. Hüseyin Akdağ İlkokulu, bu süreçte aktif rol alarak İzmir'deki öncü okullardan biri olmanın gururunu yaşıyor.

Pilot uygulama kapsamında 20 sınıf öğretmeni ve toplamda 645 öğrenci yer aldı. Çalışmaların başlangıcında, öğrencilerin tümleşik dil becerilerini ölçmeye yönelik iki aşamalı ön testler yapıldı. İlk aşamada, öğrencilerin dinleme, izleme, okuma ve yazma becerileri basılı materyallerle; ikinci aşamada ise dinleme, izleme, okuma ve konuşma becerileri çevrimiçi platform üzerinden yeni nesil sorular aracılığıyla değerlendirildi. Uluslararası sınav formatına uygun olarak hazırlanan testler, öğrencilerin hem üst düzey düşünme becerilerini hem de birden fazla dil becerisini bir arada kullanmalarını hedeflemekteydi.

Proje Yürütücüsü Ziyareti

Proje yürütücüsü Harran Üniversitesi'nden Doç. Dr. Fatih Mehmet Ciğerci, Hüseyin Akdağ İlkokulu'nu ziyaret ederek çalışmaları yerinde inceledi. Ziyaret kapsamında, proje süreci, uygulamalar ve alınan ilk geri bildirimler hakkında değerlendirmeler yapıldı.

21 Ekim 2024'te başlayan pilot öğretim uygulamalarının, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı sonuna kadar devam etmesi planlanmaktadır. Hüseyin Akdağ İlkokulu olarak bu önemli projede yer almaktan mutluluk duyuyor ve öğrencilerimize katkı sağlayacak bu yenilikçi yaklaşımları destekliyoruz.

17-12-202417-12-202417-12-2024

Yayın Tarihi: 17.12.2024