Page 21 - Karabağlar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 21

ATAK2023
                                                                                                        ATAK2023








                                           Atılganlık Eğitimi



















               Kendine  güveni  olmayan,  benlik  kavramı  olumsuz  yönde  etkilenmiş,  gerektiği
        durumda haklarını koruyamayan ya da nasıl koruması gerektiğini bilmeyen bireylerin
        eksik olan bu yönlerini giderme amacı taşımaktadır.


               Milli  Eğitim  Bakanlığı  tarafından  2018-2019  Eğitim-Öğretim  yılı  Rehberlik
        Hizmetleri için belirlenen İhmal ve İstismardan Korunma Hedefi doğrultusunda;
        Karabağlar İlçesi Okul Öncesi eğitim kurumları ve ilkokullarda görev yapan Rehberlik
        öğretmenlerine yönelik olarak 10 Nisan 2019 tarihinde Bahçelievler Mahallesi’nde bu-
        lunan Özel Delta Koleji toplantı salonunda 09.30 - 16.00 saatleri arasında Dokuz Eylül
        Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aslı
        UZ BAŞ tarafından Atılganlık Eğitimi Atölye Çalışması gerçekleştirilmiştir.

        Karabağlar İlçesi Okul Öncesi öğretmenleri ve Sınıf öğretmenlerine yönelik Karabağlar
        Halk eğitim merkezinde 17 Nisan 2019 tarihinde 10.30, 13.30 ve 15.30 saatlerinde üç ayrı
        seminer olarak planlanan, 660 öğretmenimizin katıldığı, arasında Dokuz Eylül Üniver-
        sitesi Buca Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aslı UZ BAŞ
        tarafından Atılganlık Eğitimi Semineri verilmiştir.


               Milli  Eğitim  Bakanlığı  tarafından  2018-2019  Eğitim-Öğretim  yılı  Rehberlik
        Hizmetleri için belirlenen İhmal ve İstismardan Korunma Hedefi doğrultusunda; çocuk-
        ların özgüvenlerini, benlik değerlerini ve özsaygılarını yükseltmeyi amaçlayan özellikle
        zorbalık davranışlarına ve olumsuz akran baskısına karşı koymayı, atılgan bir biçimde
        davranabilmeyi öğretme ve atılganlık becerilerini kazandırmayı amaçlayan çalışma-
        larda Okul Rehberlik öğretmenleri,  Okul Öncesi öğretmenleri ve Sınıf öğretmenlerine

        okul uygulamalarında kullanabilecekleri öneriler sunulmuştur.
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26