Page 51 - Karabağlar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 51
ATAK2023
ATAK2023
Karekod Avcısı
21. yüzyıl, öğretmenin öğrenciye aktarımda bulunduğu fabrika tipi eğitim modelin-
den daha fazlasını gerektirmektedir.Bu nedenle Karekod Avcısı, ders tekrarına bir yarış-
ma atmosferi katarak dersi eğlenceli hale getirmesi, dijital okur yazarlık gibi 21. Yüzyıl
becerileri kazandırmayı amaçlaması, dijital uygulamalarla dersi ilgi çekici hale getirmesi
bakımından ezbere dayalı eğitimin monotonluğundan sıyrılmak isteyen öğrencilere nef-
es aldırmıştır.
Projenin uygulanmasına kasım ayında başlanmıştır. Proje süresi üç ay olarak belir-
lenmiştir. Öncelikle proje yöneticileri ve okul müdürü ile projenin ön hazırlıkları yapılmıştır.
Ön hazırlık kapsamında projenin haftanın hangi günde ve teneffüste yapılacağına karar
verilmesi, tüm öğretmenlerinin ve öğrencilerin proje hakkında bilgilendirilmesi, öğrencil-
erin projenin yürütüleceği uygulamalara kayıtlarının sağlanması, her sınıf düzeyinde ders
kazanımlarına uygun soruların alınarak QR koda gizlenmesi, yarışma sonuçları hakkında
öğrencilere geribildirim sağlanması, ödüllerin belirlenmesi ve duyurulması yer almak-
tadır.
Okul müdürü önderliğinde iki proje yöneticisi ile tüm öğretmenler projede görev
almıştır. Proje, uygulama aşamasında cep telefonu ve internet gerektirdiğinden bazı
öğrenciler sürece dahil edilememiştir. Soruların görülmesi için telefonda QR kod okuyu-
cu, cevabın gönderilmesi için Google Classroom uygulamalarının yüklü olduğu internete
bağlı bir mobil telefon gerektiğinden lise düzeyindeki okullarda uygulanabilirliği daha
yüksek olan bir projedir.
Proje; ders kazanımlarını daha eğlenceli bir yolla pekiştirmesi, 21.Yüzyıl becerileri-
nin kazandırılması, hem de eğitimde teknolojinin kullanılması ile çağın gerektirdiği eğitim
niteliğinin sağlanması bakımından proje hedeflerine ulaşmıştır.