Page 51 - Karabağlar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 51

ATAK2023
                                                                                                        ATAK2023










                                        Karekod Avcısı
















              21. yüzyıl, öğretmenin öğrenciye aktarımda bulunduğu fabrika tipi eğitim modelin-
       den daha fazlasını gerektirmektedir.Bu nedenle Karekod Avcısı, ders tekrarına bir yarış-

       ma atmosferi katarak dersi eğlenceli hale getirmesi, dijital okur yazarlık gibi  21. Yüzyıl
       becerileri kazandırmayı amaçlaması, dijital uygulamalarla dersi ilgi çekici hale getirmesi
       bakımından ezbere dayalı eğitimin monotonluğundan sıyrılmak isteyen öğrencilere nef-
       es aldırmıştır.


              Projenin uygulanmasına kasım ayında başlanmıştır. Proje süresi üç ay olarak belir-
       lenmiştir. Öncelikle proje yöneticileri ve okul müdürü ile projenin ön hazırlıkları yapılmıştır.
       Ön hazırlık kapsamında projenin haftanın hangi günde ve teneffüste yapılacağına karar
       verilmesi, tüm öğretmenlerinin ve öğrencilerin proje hakkında bilgilendirilmesi, öğrencil-
       erin projenin yürütüleceği uygulamalara kayıtlarının sağlanması, her sınıf düzeyinde ders
       kazanımlarına uygun soruların alınarak QR koda gizlenmesi, yarışma sonuçları hakkında

       öğrencilere geribildirim sağlanması, ödüllerin belirlenmesi ve duyurulması yer almak-
       tadır.


              Okul müdürü önderliğinde iki proje yöneticisi ile tüm öğretmenler projede görev
       almıştır.  Proje,  uygulama  aşamasında  cep  telefonu  ve  internet  gerektirdiğinden  bazı
       öğrenciler sürece dahil edilememiştir.  Soruların görülmesi için telefonda QR kod okuyu-
       cu, cevabın gönderilmesi için Google Classroom uygulamalarının yüklü olduğu internete
       bağlı bir mobil telefon gerektiğinden lise düzeyindeki okullarda uygulanabilirliği daha
       yüksek olan bir projedir.



              Proje; ders kazanımlarını daha eğlenceli bir yolla pekiştirmesi,  21.Yüzyıl becerileri-
       nin kazandırılması, hem de eğitimde teknolojinin kullanılması ile çağın gerektirdiği eğitim
       niteliğinin sağlanması bakımından proje hedeflerine ulaşmıştır.
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56