Page 18 - İZMİR KARABAĞLAR İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
P. 18
Kısa Tanıtım: İlçemizdeki özel yetenekli öğren-
cilerin seçilerek, ilçede oluşturulan bir merkezde
fen matematik alanında desteklenerek, yenilik
yaratıcılık yönlerinin de gelişmesini sağlamak
amacıyla çalışmalar yapmak.
Amaç: Öğrencilerimizde bilimsel araştırma beceril-
erinin gelişmesini sağlamak.
Mucitler Hedef: İlçemizde bulunan özel yetenekli öğrenci
lerin, sürekli kendini yenileyen yetişmiş, nitelikli,
farklılıklarını sergilemekten çekinmeyen bireyler
İşbaşında olarak yetişmelerini sağlayarak bu öğrencilerin pro-
jeler üretebilen, zihinsel sosyal ve duygusal yönden
sorunlar yaşamaları engellenmiş, mutlu bireyler
olarak yetilerini insanlık için değerlendirip kulla-
nan bireyler haline gelmelerini sağlamak.
Yapılan /Yapılacak Faaliyetler:
1. Öğrencilerimizin hazır bulunuşluluk düzeyler-
ini belirlemek amacıyla Dokuz Eylül Üniversitesi
işbirliği ile öğrenciler sınava tabii tutulması sağla-
nacak.
2.Sınav sonuçlarına göre en yüksek düzeyde perfor-
mans gösteren öğrenciler belirlenecek.
3.İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından belir-
lenen bir okulda bu üstün performans gösteren ilk
15 öğrencinin ve yine müdürlüğümüzün belirlediği
öğretmenlerin eşliğinde
Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi alanlarında yeni-
lik ve yaratıcılık yeteneklerini destekleyici, özgün
çalışmalar gerçekleştirmeleri sağlanacak.
4.Mucitler havuzundaki öğrencilerin sürekli
gelişimleri izlenerek değerlendirilecek.
5.Yıl sonunda oluşturulan materyal ve model
geliştirme çalışmalarının sergilenmesi sağlanacak.
2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde Uyuştuğu Noktalar
1.Özel yeteneklileri tanılama hizmetlerinin yaygın-
11 laştırılması.
2.Özel yetenekli öğrencilerin resmi, özel ve sivil
toplum kuruluşlarıyla buluşturulması.
3.Öğretim kademelerinde özel yetenekli bireylere
yönelik ders stratejisinin geliştirilmesi.
4.Özel yetenekli bireylerin eğitimi için, örgün
ve yaygın eğitimi kapsayan müfredat çalışmaları
başlatılması.
5.İleri öğrenme ortamları için materyal ve model
geliştirme çalışmaları yapılaması.