Page 20 - İZMİR KARABAĞLAR İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
P. 20
Kısa Tanıtım: Birebir okul müfredatından bağımsız
olduğu için her sınıf düzeyindeki öğrencilere aynı
kitapçık dağıtılacaktır. Ancak değerlendirmede her
sınıf düzeyinde en çok puan almış üç öğrenci ödül-
lendirilecektir. Yarışmada tek kitapçık verilecektir.
Üç bölümden oluşan kitapçıkta;
1.Bölüm: 10 adet 3 puanlık çoktan seçmeli soru-
dan oluşmaktadır. Sorular temel matematik beceri-
si ölçme, IQ, dikkat, sözel mantık ve şekil yeteneği
Karabağlar sorularından oluşmaktadır.
2.bölüm: 10 adet 4 puanlık çoktan seçmeli soru-
Matematik dan oluşmaktadır. Sorular problem çözme becerisi
ölçme, IQ, dikkat, sözel mantık ve şekil yeteneği sor-
Yarışması ularından oluşmaktadır.
3. bölüm: 5 adet 6 puanlık sorudan oluşmaktadır.
Sorular analiz etme, yorumlama, analitik düşünce
ve alternatif çözüm yolları üretmeye yönelik soru-
lardan oluşmaktadır.
Değerlendirmede her sınıf düzeyinde ilk 10 öğrenci-
ye başarı belgesi, katılan her öğrenciye katılım belge-
si verilecektir.
Amaç : Öğrencilerin matematiksel düşünce sistem-
lerini geliştirmelerine yardımcı olmak, matematiği
anlamlandırmak ve öğrencilere problem çözme
becerisi kazandırmaktır. Bu sayede geleceğin bilim
insanlarını ortaya çıkarmak ve öğrencilerde farkın-
dalık uyandırmaktır.
Yapılan/Yapılacak Faaliyetler:
•Yarışma şartnamesi hazırlandı.
•Yarışma afişi, katılım belgesi tasarlandı.
•Yarışma içerik taslağı oluşturuldu.
•Yarışma takvimi belirlendi.
•Örnek sorular belirlendi.
Başvurular, okuldan bir öğretmen ya da müdür
yardımcısı http://karabaglar.meb.k12.tr adresinden
online olarak yapılacaktır.
•Yarışmaya katılan tüm öğrencilere katılım belgesi
verilecektir.
13 •Başvuru Tarihi : Şubat 2019 •Yarışma Yeri : Karabağlar
Hem •Yarışma Tarihi: Mart 2019
•Ödül Töreni: Nisan 2019
2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde Uyuştuğu Noktalar
Öğrencilerin, çevrelerinde gördükleri sorun-
lara erken yaşlardan itibaren yenilikçi çözümler
geliştirme farkındalığı ve bu çözümleri Matematik
disiplini ile harmanlayarak üretme becerisi kazan-
masının sağlanması.