Page 12 - İZMİR KARABAĞLAR İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
P. 12
Kısa Tanıtım: Problemli İnternet Kullanımı, Al-
gılanan Sosyal Destek ve Siber Zorbalık/Mağduri-
yet arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla ilişkisel
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada önce
değişkenler arasındaki korelasyona bakılacak, son-
ra Problemli İnternet Kullanımı ve Algılanan So-
syal Desteğin Siber Zorbalık/Mağduriyeti ne kadar
yordadığına bakılacaktır. Bu çalışmanın evrenini
İzmir ilinin Karabağlar ilçesindeki tüm ortaokul
Ergenlerde Problemli 7.- 8. sınıflar ve lise öğrencileri oluşturmaktadır.
İnternet Kullanımı, Araştırmada katılımcıların algılarını belirlemek
amacıyla dört bölümden oluşan veri toplama aracı
Algılanan Sosyal uygulanacaktır. Veri toplama aracında “Kişisel Bilgi
Formu”, “Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği-Er-
Destek ve Siber Zorbalık gen (PİKÖ)”, “Siber Zorbalık Ölçeği” ve “Çocuk ve
Mağdurluk İlişkisi Ergenler İçin Sosyal Destek Değerlendirme Ölçeği”
yer almaktadır. Amaç: Problemli İnternet Kul-
lanımı, Algılanan Sosyal Destek ve Siber Zorbalık/
Mağduriyet arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Yapılan/Yapılacak Faaliyetler
1.Ölçeklerin izinleri alındı. (Ekim 2018)
2.İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğün’den araştırma
izni alındı. (Kasım 2018)
3.Dokuz Eylül Üniversitesi PDR bölümünden iki
öğretim üyesi danışman olarak belirlendi.
4.Tübitak 1001 Proje başvurusu 2019 1. Başvuru
döneminde yapılacaktır.
5.Belirlenen liselerde ölçekler 2. Dönem uygula-
nacaktır.
6.Toplanan verilerin istatistiksel analizi yapılacaktır.
7.Karabağlar ilçesindeki liselere farkındalık eğitim-
leri düzenlenecektir.
8.Afiş, broşür, internet sayfası yayınları hazırlanıp
erişime açılacaktır.
2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde Uyuştuğu Noktalar
Çağımızın en önemli sorunlarından biri olan prob-
lemli teknoloji kullanımı öğrencilerin yeteneklerini
keşfetmelerine, kişisel farkındalık geliştirmelerine,
5 sosyal beceriler kazanmalarına büyük bir engel
oluşturmaktadır. Kuşaklar arası çatışmanın en
büyük faktörlerinden biri olarak problemli tekno-
loji kullanımını gösterebiliriz. Öğrencilerin kendi
kültürleriyle barışık, yetenek, ilgi, mesleki değer
karar verme becerileri vb özelliklerini güçlendire-
bilmesi için karşılarındaki en önemli engellerden bir
tanesi olan problemli teknoloji kullanımına yönelik
tedbirler alınması gerekmektedir. Bilinçli internet
kullanımı hakkında çocuk, aile ve öğretmenlerin
bilgilendirilmesi büyük bir önem arz etmektedir.