Page 12 - İZMİR KARABAĞLAR İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
P. 12

Kısa  Tanıtım: Problemli İnternet Kullanımı, Al-
                                                              gılanan Sosyal Destek ve Siber Zorbalık/Mağduri-
                                                              yet arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla ilişkisel
                                                              tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada önce
                                                              değişkenler arasındaki korelasyona bakılacak, son-
                                                              ra Problemli İnternet Kullanımı ve Algılanan So-
                                                              syal Desteğin Siber Zorbalık/Mağduriyeti ne kadar
                                                              yordadığına bakılacaktır. Bu çalışmanın evrenini
                                                              İzmir ilinin Karabağlar ilçesindeki tüm ortaokul
          Ergenlerde Problemli                                7.- 8. sınıflar ve lise öğrencileri oluşturmaktadır.

           İnternet Kullanımı,                                Araştırmada katılımcıların algılarını belirlemek
                                                              amacıyla dört bölümden oluşan veri toplama aracı
              Algılanan Sosyal                                uygulanacaktır. Veri toplama aracında “Kişisel Bilgi
                                                              Formu”, “Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği-Er-
       Destek ve Siber Zorbalık                               gen (PİKÖ)”, “Siber Zorbalık Ölçeği” ve “Çocuk ve

            Mağdurluk İlişkisi                                Ergenler İçin Sosyal Destek Değerlendirme Ölçeği”
                                                              yer almaktadır.  Amaç: Problemli İnternet Kul-
                                                              lanımı, Algılanan Sosyal Destek ve Siber Zorbalık/
                                                              Mağduriyet arasındaki ilişkiyi incelemektir.

                                                              Yapılan/Yapılacak Faaliyetler
                                                              1.Ölçeklerin izinleri alındı. (Ekim 2018)
                                                              2.İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğün’den araştırma
                                                              izni alındı. (Kasım 2018)
                                                              3.Dokuz  Eylül Üniversitesi  PDR bölümünden iki
                                                              öğretim üyesi danışman olarak belirlendi.
                                                              4.Tübitak 1001 Proje başvurusu 2019 1. Başvuru
                                                              döneminde yapılacaktır.
                                                              5.Belirlenen liselerde ölçekler  2. Dönem  uygula-
                                                              nacaktır.
                                                              6.Toplanan verilerin istatistiksel analizi yapılacaktır.
                                                              7.Karabağlar ilçesindeki liselere farkındalık eğitim-
                                                              leri düzenlenecektir.
                                                              8.Afiş, broşür, internet sayfası yayınları hazırlanıp
                                                              erişime açılacaktır.

                                                              2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde Uyuştuğu Noktalar
                                                              Çağımızın en önemli sorunlarından biri olan prob-
                                                              lemli teknoloji kullanımı öğrencilerin yeteneklerini
                                                              keşfetmelerine, kişisel farkındalık geliştirmelerine,
                                    5                         sosyal beceriler kazanmalarına büyük bir engel
                                                              oluşturmaktadır. Kuşaklar arası çatışmanın en
                                                              büyük faktörlerinden biri olarak problemli tekno-
                                                              loji kullanımını gösterebiliriz.  Öğrencilerin kendi
                                                              kültürleriyle barışık, yetenek, ilgi, mesleki değer
                                                              karar verme becerileri vb özelliklerini güçlendire-
                                                              bilmesi için karşılarındaki en önemli engellerden bir
                                                              tanesi olan problemli teknoloji kullanımına yönelik
                                                              tedbirler alınması gerekmektedir. Bilinçli internet
                                                              kullanımı hakkında çocuk,  aile ve öğretmenlerin
                                                              bilgilendirilmesi büyük bir önem arz etmektedir.
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17