Page 10 - İZMİR KARABAĞLAR İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
P. 10
Kısa Tanıtım: Çocuklar İçin Felsefe; bir metin, öykü,
bir örnek olay üzerinden yola çıkarak bilgi, doğru,
yanlış gerçek, hak, adalet, güzel, çirkin gibi felsefi ka-
vramları bir yetişkin rehberliğinde tartışmaktır.
Amaç: Okul öncesi, ilkokul ve ortaokulda çalışan
öğretmenlere verilecek eğitimlerle öğrencilerde
eleştirel düşünebilmeyi, farklı görüşlere saygı duy-
abilmeyi, farklı açılardan bakabilmeyi, neden-sonuç
ilişkisi kurabilmeyi, dili etkili kullanabilmeyi ve
“Çocuklar İçin kendini ifade edebilmeyi sağlayan eğitim ortamları
Felsefe Atölyeleri” oluşturmak.
Hedef: Öğretmen eğitimleri ile öğretmenlerin ni-
Eğitim Programı teliğini arttırarak öğrencilerin bilgi üretme ve merak
etme potansiyellerini arttırmak.
Yapılan/Yapılacak Faaliyetler
1.Fevzi Çakmak Ortaokulu ve Necip Fazıl Kısakürek
İlkokulu ile işbirliği kuruldu.
2.Karabağlar sorumluluk bölgesi rehberlik öğretmen-
leri ve Fevzi Çakmak Ortaokulu Ve Necip Fazıl Kı-
sakürek İlkokulu öğretmenlerinin katıldığı sene başı
mesleki toplantısı yapıldı. (17/10/2018)
3.Eğitime katılacak öğretmenler belirlendi.(Öğlen-
ci Okul öncesi öğretmenleri, 2. Sınıf öğretmenleri,
Türkçe öğretmenleri).
4.Uzman Psikolojik Danışman Didem ÇAVUŞLU
tarafından 50 saatlik “Çocuklar İçin Felsefe Öğret-
men Eğitimleri” yapıldı. 30/10/2018-11/12/2018)
5.Sınıflarda 13 hafta sürecek felsefe eğitimleri başladı.
(17/12/2018)
6.Öğrencilere ön test uygulandı (17-24 Aralık 2018)
7.13 hafta sürecek eğitimin sonunda öğrencilere son
test uygulanacaktır.
8.Ön test ve son test sonuçları değerlendirilip rapor
oluşturulacaktır.
2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde Uyuştuğu Noktalar
5 yaş ve ilkokul düzeyinde farklı ve farklılaştırılmış
program modellerine fırsat tanınacaktır.
3 Alanında uzman kişilerle uygulamaya dönük atölye
çalışmaları düzenlenerek okullarda rehberlik ve psi-
kolojik danışmanlık hizmetleri birimi güçlendirilece-
ktir.
Kariyer Rehberliği sistemi yapılandırılacak ve tüm
öğretim kademeleri düzeyinde çocukların kendi-
ni tanıyarak (mizaç, yetenek, ilgi, değerler, kişilik ve
aile) kariyer profili oluşturması, iş-meslek tanıma
yollarını, kaynaklarını öğrenmesi ve kariyer gelişim
dosyasının öğrenci e-portfolyosuyla ilişkilendirilmesi
sağlanacaktır.