Page 5 - İZMİR KARABAĞLAR İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
P. 5
Eğitim yaşam boyu devam eden aktif bir süreçtir. Eğitim ve öğretim süreci boyunca sadece öğrencilerin bilişsel gelişim
düzeylerini geliştirmek, meslek edinmelerini sağlamak değil, öğrencilerin sosyal, kültürel ve ahlaki açıdan da bütüncül
olarak gelişimlerinin desteklenmesini sağlamak çok önemlidir. Bu bakımdan eğitim, bireylerin hayata karşı donanımlı ol-
masını sağlamasının yanında bireylerin karakter ve bilinç düzeyi açısından da gelişimini desteklemelidir. Türk Millî Eğitim
politikalarında da hedef olarak belirtilen; toplumun ihtiyacı olan bilinçli, kültürlü, milli ve manevi değerlerine sahip öğrenciler
yetiştirmek bizim de okullarımızda hedeflediğimiz önceliklerdendir. Belirtilen hedefler ve 2023 Eğitim Vizyonu doğrultusun-
da Müdürlüğümüz tarafından organize edilen “Atak Projesi”, okullarımıza aktif bir yol haritası çizerek, öğrencilerimize her
açıdan fayda sağlayan, öğretmenlerimizin mesleki gelişim süreçlerini destekleyen ve velilerimizin farkındalıklarını artıran
bir süreç sunmaktadır. Bu açıdan akademi, talim, adap ve kültür kelimelerinin ilk harflerinin birleşimi ile oluşan ATAK
projesi, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın da dediği gibi aklıselim, kalbiselim, zevkiselim sahibi birey-
ler yetiştirmek için atılmış bir adımdır. Bizler de Karabağlar İlçesi’nde öğrenim gören her bir öğrencimize kendi evladımız
nazarıyla yaklaşıyor, onları hayata karşı hazırlamak yerine hayatı okul yıllarında öğrenmelerini sağlıyoruz. İşte eğitimin en
güçlü ve en güzel yanı da burada karşımıza çıkıyor, topluma şekil verebilmek.
Atak Projesi kapsamında ilçemizdeki okullarımıza yönelik özel eğitim, mesleki eğitim, okul öncesi eğitim, bilişim-robo-
tik kodlama alanları başta olmak üzere 10 tane alt komisyon oluşturduk ve bu alt komisyonlara yönelik 2023 eğitim vizyonu
ile uyumlu projeler ve öncelikler belirledik. Tasarım beceri atölyeleri, matematik olimpiyatı, girişimcilik uygulamaları, sanat
festivalleri, meslek seçimi öncesi öğrencilerin kendini tanıma yolculuğu, dezavantajlı öğrencilere yönelik projelerimiz baş-
ta olmak üzere her alanda, her bilişsel düzeydeki öğrencimize, ilgisi, karakteri ve eğitsel eğilimleri doğrultusunda onlarca
proje geliştirdik ve uygulamaya başladık. Bu noktada yaptığımız okul ziyaretleri sonucunda gerek öğretmenlerden, gerek
velilerden olumlu dönütler almak, okullarımızda çok olumlu bir iklim oluşması ve öğrencilerimizin bütüncül gelişimlerinin
arttığını görmek iyi işler yapmış olduğumuza dair vicdanlarımızı ve emeklerimizi beslemiş ve gelecek adına umutlarımızı
tazelemiştir. Bu noktada bizler eğitim için elimizi taşın altına koyduk, üretmek için, daha ileriye gitmek için sürekli ken-
dimize “Ne yapabiliriz?” sorusunu soruyoruz ve bu topluma en hassas ve en titiz şekilde özenle, gayretle, emeklerimizle,
kalbimizle şekil vermeye çalışıyoruz Şahsım adına, öğrencilerimizin bilişsel gelişimlerinin yanında duyuşsal ve devinimsel
gelişimlerinin de desteklenmesini, öğrencilerimizin çok yönlü gelişimleri adına çok faydalı bulmaktayım.Gelecekte tercihini
hangi meslekten yana yapacak olursa olsun; tüm öğrencilerimizin iş hayatlarında duyarlı olmaları ve vicdanlarını rehber
edinmeleri, toplumun tamamına sirayet edecek huzurun temelleridir. Çocuklarımız ve gençlerimize ülkemizi, yarınlarımızı
emanet edecek yetilerde yetiştirmek tüm eğitim camiasının mimarı olan öğretmenlerimizin ilk ve en asli sorumluluğudur.
Bu toplumsal temellere katkı sağlayan tüm değerli meslektaşlarıma sevgilerimi ve teşekkürlerimi sunuyorum.
2023 Eğitim Vizyonu yolunda Karabağlar Atak Projesi’nin hepimizin isteği ve amacı olan olumlu okul iklimi ve bütüncül
eğitim sürecindeki tohumları filizlendirmesi dileklerimle…